FANDOM

Minas Tirith

Minas Tirith (sindarsky Strážní věž) , původně Minas Anor (sindarsky Věž Slunce) je opevněné město ve fiktivním světě J. R. R. Tolkiena Středozem v Gondoru. Ve druhé polovině Třetího věku se stalo hlavním městem Gondoru. Je též nazýváno Bílým městem nebo Městem králů. Rohirové jej též ve svém jazyce nazývají Mundburg.

Popis Edit

Screen shot 2010-12-07 at 6.32
Město Minas Tirith bylo postaveno na hoře Mindolluina na východní straně Ered Nimrais, směřující na východ k Pelenorským polím, Osgiliathu a k Hoře osudu v Mordoru.

Město bylo rozděleno na sedm úrovní vytesaných do stěn kopce. Každá byla zhruba 100 stop vysoká, obklopená bílým opevněním s bránou na nižší úroveň. Z nejvyšší úrovně vybíhal dopředu ostroh končící až nad první úrovní.

Dějiny Edit

Založení města Edit

Minas Anor (věž zapadajícího slunce) založil Anárion r. 3320 Druhého věku. Město bylo sestrou Minas Ithil (věž vycházejícího měsíce) založeného Isildurem. Ostroher r. 120 Třetího věku město přestavěl a po velkém moru se Minas Anor stalo hlavním městem království. Král Tarondor přesunul královský dům z Osgiliathu do Minas Anor v roce 1640 T. v. V roce 2002 dobyl Minas Ithil Pán nazgûlů a Minas Anor se přejmenovalo na Minas Tirith.

Válka o prsten Edit

Sauronova vojska vedená Pánem nazgûlů ve válce o prsten město oblehla a prorazila první bránu. Pán nazgûlů byl však s vojskem v bitvě na Pelennorských polích s pomocí Rohirů a Aragornových posil poražen. Při této bitvě byl zabit rohanský král Théoden.

Čtvrtý věk Edit

Screen shot 2010-12-07 at 6.30
Po zničení Jednoho prstenu přivedl Gimli část trpasličího lidu z Ereboru do Gondoru a ti vykovali novou bránu z mithrilu a oceli.